در دنیای امروز همانند تکنولوژی همه چیز در حال تکامل و رشد و پیشرفت است.این مورد در قبال کار و تنوع آنها نیز صادق است.بطوری که همانطور که شاید شما بیننده عزیز یا دیده باشید و یا شنیده باشید در زمان های نچندان دور برای تهیه یک کیک و یا شیرینی خانگی فقط ۵ نوع مواد اولیه که شامل آرد و بکینگ پودر و وانیل و کاکائو و تخم مرغ بود و ابزار هم یک پیمانه و قالب و یک همزن که با این ابزار و مواد بهترین و خاطره انگیز ترین کیک های عمر بعضی ها ساخته شده است.
در صورتی که حال تنوع قالب های شیرینی و کیک و دسر بالای ۱۰۰۰ قلم شده و مواد اولیه که از صفر تا صد یکی کیک و شیرینی استفاده میشود بالای ۲۰۰ نوع گشته است.
در زمان گذشته کتاب رزا منتظمی دو جلدی بود که شوق ورق زدن آن هنوز به یاد بعضی ها می آید و به به و چه چه کردن حین نگاه کردن به عکس هایش ولی در حال حاضر یوتیوپ و کانال های اجتماعی و صفحات اینستاگرام فقط تصویری از آنها برای ما نشان میدهد و هر روز یک تنیک و یک خلاقیت جدید , هر روز یک نوع ابزار و قالب جدید . چه کسی فکر میکرد در هنر قنادی ابزار ساختمانی و نقاشی و پتینه و زرگری و معماری و … وارد بشود و ابزار های آنها جزیی از لوازم قنادی گردد .
ولی یک مورد که بعد از مقدمه چینی می خواستم در مورد آن سخن بگویم در مورد فرهنگ خرید در کشور ما ایران است.
باشد که این متن یک دیدگاه و یا دید یک فرد را بازتر بکند.
در دنیای فضای مجازی هر ثانیه من نویسنده از حال یک انسان در خاور دور و یا هر نقطه از جهان باخبر میشوم.در این فضای مجازی من نویسنده از کیفیت خدمات و قیمت و موجودی همکار خود در دورترین نقطه کشور با خبر هستم.

با ورود کالاهای چینی به بازار که با بی مهری مسئولان کشور بصورت غده سرطانی گسترش یافته و نیز حس طمع بعضی از بازرگانان و تجار گرامی نسبت به تامین کالاهای بی کیفیت و مد نظر قرار دادن تنها قیمت این اجناس نه تنها در حرفه ما بلکه در در تمام صنوف ریشه رد و نسبت به حرفه ایی عمل کردن چینی های چشم بادامی در زمینه کپی برابر اصل کردن خیلی از مشتریان ناخودآگاه و بدون غرض همکاران را گران فروش اعلام کردند.بدون آنکه علت جویا شوند و جوابی بشنوند.
حال از این مورد گذشته کیفیت کالا را نیز در نظر نمی گیرند و فقط قیت را مورد توجه قرار می دهند.در صورتی که شاید در گذشته ضربه خرید جنس بی کیفیت را دیده باشند ولی در حال آن لحظه فقط برایشان قیمت مهم است . البته !!! نا گفته نماند که یکی از دلایل این مورد هم مشتری همان مشتری است که بعد از سوال و جواب و قیمت گیری از بازار بدنبال ارزانترین کار و دکور می باشد و آن لحظه و در این وضعیت اقتصادی بدنبال جلب نظر مشتری با پایین ترین قیمت می شویم.
ولی همه از مسئول کشور تا سفارش دهنده در اشتباه هستند چرا که فرهنگ سازی نشده است !لذا خواهشمندیم حین خرید به اصالت محصول توچه کنید به اصل یا غیر اصل بودن آن توجه کنید و در صورتی که مطمئن شدید علت گرانی را هم جویا شوید